KATEGORİLER

cumhuriyet ortaokulu

Okulun inşaatına Minarei Sağır Mahallesinde 1961 yılında başlanmıştır. 1962 yılında okulun inşaatı bitmiş, 1962-1963 eğitim ve öğretim yılında okul öğretime başlamıştır.
Eski adı Altınyurt olan bugünkü Özel İdare iş hanının yerinde bulunan ilkokul İlçemizin ihtiyacına cevap verememiş 6 sınıf, öğretmen ve öğrencileri ile birlikte Cumhuriyet İlkokuluna nakledilmiş, eğitim ve öğretime burada devam etmeye başlamıştır. Okul tek katlı 6 derslikli asma tavan yığma tuğla olarak yapılmıştır.

Okulumuzun İlk Müdürlüğüne Sayın Ahmet ÖZCEYLAN atanmıştır. Okul Müdürlüğüne sırasıyla Dursun GÖÇÜNCÜ, Z.Abidin KARASOY, Ahmet GÜLAL, İhsan BULGURCUOĞLU, Ahmet OCAKCIOĞLU, Ayhan UĞURELLİ, Ali ÖZGAN atanmışlardır. 2018 yılı Aralık Ayı itibariyle OkulMüdürlüğü görevine İsmail POLATTİMUR getirilmiştir.
Bu yapılan bina daha sonraki yıllarda ihtiyaca cevap vermemeye başlayınca; Tokat Valisi Sayın Recep YAZICIOĞLU başkanlığında; 1988 yılında Tokat İl genelinde başlatılan “KENDİ OKULUNU KENDİN YAP” kampanyası ile devlet-vatandaş işbirliği ile eski binanın yanına 21 derslikli, 3 idari, öğretmenler odası, Mutfağı, Ana sınıfı, Laboratuarı, Kütüphane odası olan bina yapılarak, Eğitim ve öğretime devam edilmektedir. Eski okul binası Özel Eğitim Okulu olarak tahsis edildiğinden öğrenciler yeni binada eğitimine devam etmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder